poniedziałek, 31 grudnia 2012

Ciasto orzechowo-miodowe z budyniem i krówką. (Snikers).

Widziałam już dużo wersji ciasta "Snickers", ale ta jest zdecydowanie najlepsza. Posmakowałam je na urodzinach mojego przyjaciela i zaraz wzięłam przepis od jego mamy. Dzisiaj będzie sylwestrową słodkością.

Zdjęcia słabe, bo z telefonu, aparat pojechał z drugą z nas do Irlandii, ale musiałam się podzielić tym wypiekiem :-)

Ciasto orzechowo-miodowe z budyniem i krówką. (Snikers).


Składniki:

ciasto:
60 dag mąki
2 łyżeczki sody
20 dag margaryny
2 jajka
2 żółtka
3 łyżki miodu
3/4 szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
3 łyżki mleka

polewa orzechowa:
20 dag orzechów włoskich
1/2 kostki margaryny (125 g)
3 łyżki cukru
2 łyżki miodu

krem I:
2 opakowania budyniu waniliowego
3 szklanki mleka

krem II:
puszka mleka skondensowanego (ugotuj zamkniętą puszkę 3 godziny lub wykorzystaj gotową masę krówkową).

Sposób przygotowania:
Makę przesiej, dodaj sodę i margarynę. Zagnieć. Dodaj pozostałe składniki (opórcz jajek) i zagniataj ciasto, w międzyczasie wbijając po kolei jajka i żółtka. Podziel na 3 części. Dwie  z nich wyłóż na blaszkę o wymiarach ok. 20x30 cm i piecz każdą 10 minut w temperaturze 200 stopni. Przygotuj polewę orzechową. Orzechy trochę posiekaj i wymieszaj z miodem. Margarynę utrzyj z cukrem i wszystko połącz za pomocą łyżki. Wyłóż na trzecią część ciasta i piecz 12 minut. Ugotuj budyń wykorzystując 3 szklanki mleka (2 szklanki zagotować, w 1 rozpuścić zawartość torebki). Układaj warstwami: placek, budyń (może być jeszcze ciepły), placek, masa krówkowa, placek z orzechami.








2 komentarze: